Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/66
Document Type: Artykuł
Title: Bajkowy marketing niszowy. Neoliberalne zawłaszczenie edukacji przedszkolnej
Journal: Forum Oświatowe
Authors: Dzikiewicz-Gazda, Urszula
Keywords: bajka; edukacja przedszkolna; marketing niszowy; neoliberalizacja; przedsiębiorczość; Wrocław
Issue Date: 2013
Citation: Forum Oświatowe, 3(50), 79-91
Abstract: W artykule autorka opisuje konkretne mechanizmy neoliberalizacji edukacji przedszkolnej w Polsce na przykładzie etnograficznej analizy przedstawienia teatralnego - punktu kulminacyjnego wrocławskiego projektu edukacyjnego „Przedsiębiorczy Przedszkolak”. Dowodzi, jak neoliberalna ideologia w oparciu o strategię marketingu niszowego uwzględnia specyfikę grup konsumenckich kierując doń ściśle wyspecjalizowane marketingowe przekazy i jak pod ukryciem bajki - podsuwa dzieciom pożądane wzorce zachowań.
URI: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/162
http://hdl.handle.net/11479/66
ISSN: 0867-0323
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bajkowy_marketing_niszowy_Neoliberalne_zawlaszczenie_edukacji_przedszkolnej.pdfpełny tekst501.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.