Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/48
Document Type: Artykuł
Title: Trajektoria uczenia się emigrantów w sytuacji doświadczania „zawieszenia” (floating). Ku rozumieniu poradnictwa międzykulturowego
Journal: Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy
Authors: Słowik, Aneta
Keywords: trajektoria uczenia się; polscy emigranci; kategoria zawieszenia „floating”; floating; poradnictwo międzykulturowe
Issue Date: 2012
Citation: Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, 1, 48-68
Abstract: Autorka artykułu dokonuje charakterystyki etapów trajektorii uczenia się emigrantów w sytuacji przeżywania przez nich zawieszenia (floating). Doświadczenie emigracji nazwane trajektorią zawieszenia (biografią zawieszenia) nie ma wyłącznie wymiaru trajektorii cierpienia (F. Schütze). Kategoria floatingu – autorstwa A. Bron – zostaje wykorzystana do przedstawienia tej sytuacji jako emancypacyjnego i edukacyjnego procesu uczenia się. Poznanie dróg i sposobów uczenia się emigrantów może być przesłanką dla organizowania poradnictwa międzykulturowego dla osiadłych cudzoziemców, nowych przybyszy z innej kultury, a także osób zamierzających opuścić własny kraj.
URI: http://hdl.handle.net/11479/48
ISSN: 2299-4971
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty



Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.