Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/317
Document Type: info:eu-repo/semantics/article
Title: Partycypacyjne badania dzieci jako proces emancypacyjny
Journal: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja
Authors: Zwiernik, Jolanta
Keywords: dzieciństwo; podmiotowość; badania partycypacyjne; perspektywa dziecka; etyczne aspekty badań
Issue Date: 2018
Citation: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 1(81), 25-41
Abstract: Problematyka podjęta w niniejszym tekście skupiona jest na partycypacyjnych badaniach prowadzonych przez dzieci. Zyskują one popularność w ostatnim czasie jako kolejny sposób podejścia do badań dzieciństwa, po badaniach na dzieciach, badaniach nad dziećmi i badaniach z dziećmi. W artykule przedstawiono genezę uczestniczących praktyk badawczych, przybliżono ich specyfikę oraz opisano procedurę badań prowadzonych przez dzieci. Kolejną podjętą kwestią są rozterki etyczne i metodologiczne towarzyszące partycypacyjnym badaniom dzieci. W końcowej części rozważań wskazano na korzyści doświadczane przez dzieci prowadzące badania, składające się na kompetencje sprzyjające partycypacji obywatelskiej młodych badaczy, teraz i w przyszłości.
URI: http://hdl.handle.net/11479/317
ISSN: 1505-8808
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Partycypacyjne_badania_dzieci_jako_proces_emancypacyjny_1.pdfpełny tekst245.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.