Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/305
Document Type: info:eu-repo/semantics/article
Title: Rytuały przejścia ze sfery prywatnej w sferę publiczną dzieci przedszkolnych
Journal: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja
Authors: Zwiernik, Jolanta
Keywords: dziecko; edukacja przedszkolna
Issue Date: 2005
Citation: Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja, 29(1), 115-121.
Abstract: Od momentu przekroczenia progu przedszkola, a właściwie od czasu zorientowania się w sieci wzajemnych zależności, jakimi nasycone jest życie społeczne każdej placówki edukacyjnej i dostosowania się do panujących w nim reguł dziecko staje się człowiekiem instytucji. Dla małego dziecka, które dopiero opanowuje w sobie właściwy sposób pierwsze kategorie pozwalające mu wstępnie porządkować natłok docierających do niego informacji, przejście z przestrzeni prywatnej, domowej do przestrzeni publicznej, zinstytucjonalizowanej, musi być niezwykle trudne. Jak sobie radzi w tej sytuacji, jakie podejmuje działania by nie narażając się na utratę poczucia bezpieczeństwa wypracować swoją własną strategię przetrwania? To pytanie badawcze było dla mnie inspiracją do przeprowadzenia obserwacji uczestniczącej w jednym z wrocławskich przedszkoli.
URI: http://hdl.handle.net/11479/305
ISSN: 1505-8808
2450-3428
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rytualy_przejscia_ze_sfery_prywatnej.pdfPełny tekst473.75 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons