Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRozkosz, Ewa A.-
dc.date.accessioned2017-12-18T12:26:53Z-
dc.date.available2017-12-18T12:26:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationForum Oświatowe, 29(1), 109–140.pl_PL
dc.identifier.issn0867-0323-
dc.identifier.issn2450-3452-
dc.identifier.urihttp://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/538-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11479/302-
dc.description.abstractTeoria usytuowanego uczenia się Etienne’a Wengera może dostarczyć ramy pojęciowej do objaśniana złożoności uczenia się. Celem artykułu jest ocena użyteczności tej teorii do badania uczenia się kompetencji informacyjnych, czyli badania uczestnictwa w praktyce informacyjnej. Dokonałam rekonstrukcji teorii usytuowanego uczenia się Wengera, wyodrębniając dwa aspekty uczenia się: wewnątrz oraz poza wspólnotą praktyki. Po przeanalizowaniu czterech tekstów badawczych, których autorzy interpretowali praktykę informacyjną, używając pojęć z teorii Wengera,ustaliłam, że w tym polu badawczym użyteczne są pojęcia związane z uczeniem się w obrębie wspólnoty praktyki, natomiast mniej użyteczne okazują się pojęcia związane z uczeniem się jako przekraczaniem granic wspólnoty praktyki.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl_PL
dc.subjectusytuowane uczenie siępl_PL
dc.subjectwspólnota praktykipl_PL
dc.subjectkompetencje informacyjnepl_PL
dc.subjectpraktyka informacyjnapl_PL
dc.titleTeoria Etienne’a Wengera w badaniach usytuowanego uczenia się kompetencji informacyjnychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalForum Oświatowepl_PL
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teoria_Etiennea_Wengera.pdfPełny tekst281.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons