Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/28
Document Type: Artykuł
Title: Konstruowanie nieudacznika: praktyki normalizacji i wykluczania w przedszkolu
Journal: Zeszyty Etnologii Wrocławskiej
Authors: Gawlicz, Katarzyna
Keywords: przymus; edukacja przedszkolna; wychowanie przedszkolne; integracja
Issue Date: 2008
Citation: Zeszyty Etnologii Wrocławskiej, 1(10), 37-54
Abstract: Integracja z własnym otoczeniem, w odróżnieniu od adaptacji, jest specyficznie ludzkim działaniem. Integracja wynika ze zdolności przystosowania się do rzeczywistości połączonej z krytyczną zdolnością dokonywania wyborów oraz przekształcania owej rzeczywistości. Jeśli człowiek traci zdolność dokonywania wyborów i zaczyna być podporządkowany wyborom dokonywanym przez inne osoby, jeśli jego decyzje przestają być jego własnymi decyzjami, ponieważ wypływają z zewnętrznych nakazów, przestaje on być zintegrowany. Zaadaptował się. „Dostosował się”. Nieugięci ludzie, o rewolucyjnym duchu, często określani są jako „niedostosowani”.
URI: http://hdl.handle.net/11479/28
ISSN: 2084-560X
1642-0977
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konstruowanie_nieudacznika_praktyki_normalizacji_i_wykluczania_w_przedszkolu.pdfpełny tekst440.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.