Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/245
Document Type: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Title: | Pytania o szkołę, edukację i wychowanie w perspektywie normatywnej |
Authors: | Nowak-Dziemianowicz, Mirosława |
Keywords: | normatywność; edukacja |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej |
Citation: | P. Rudnicki, M. Starnawski, & M. Nowak-Dziemianowicz (Eds.), Władza, sens, działanie: studia wokół związków ideologii i edukacji (pp. 37–54). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. |
Abstract: | Tekst ten jest próbą rozwinięcia kilku tez. Pierwsza z nich dotyczy normatywnego charakteru pedagogiki i konsekwencji wynikających z tej specyfiki dyscypliny. Druga teza oparta jest na przekonaniu, iż edukacja i wychowanie, wraz z instytucjami, w których te procesy się odbywają i codziennymi praktykami społecznymi, które tych procesów dotyczą, mogą (powinny być?) odpowiedzią na problemy czasu, w których się rozgrywają, na dylematy związane z teraźniejszością społecznych aktorów biorących w tych procesach udział. Z tej tezy wynikają więc pytania o kontekstualność procesów edukacji i wychowania. Wynika ono z przeświadczenia, że edukacja na każdym poziomie ma zawsze wymiar czasowo-przestrzenny: dzieje się w jakimś miejscu i czasie. To miejsce i czas to podstawowe uwarunkowanie organizacyjne, formalne, a także merytoryczne dla projektowanych rozwiązań. |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/245 |
ISBN: | 978-83-62302-58-1 |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pytania_o_szkole_edukacje_i_wychowanie_w_perspektywie_normatywnej.pdf | Pełny tekst | 327.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.