Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/234
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kwaśnica, Robert | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-13T19:53:52Z | - |
dc.date.available | 2016-03-13T19:53:52Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | B. D. Gołębniak (Ed.), Pytanie o szkołę wyższą: w trosce o człowieczeństwo (pp. 154–167). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-89518-78-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11479/234 | - |
dc.description.abstract | W procedurach kwalifikacyjnych stosowanych w trakcie rozpatrywania różnych wniosków założycieli uczelni lub istniejących już szkół (np. wniosków o powołanie uczelni, o nadanie uprawnień do prowadzenia studiów na poziomie pierwszego i drugiego stopnia, o przyznanie uprawnień doktorskich i habilitacyjnych) stawiane są uczelniom, zazwyczaj łącznie, dwojakiego rodzaju wymagania: (1) strukturalne – są to kryteria odnoszące się do kadry i bazy materialnej uczelni oraz (2) efektywnościowe – tak nazwać można wymagania służące ocenie osiągniętych rezultatów w zakresie kształcenia, nauki, statusu uczelni. Niniejsze opracowanie przedstawia projekt elementarnego kryterium strukturalnego, nazwijmy je wskaźnikiem dojrzałości kadrowej uczelni (WDK). Służy ono do oceny poziomu zaawansowania szkoły w tworzeniu własnej kadry. Myślę, że jest to kryterium uniwersalne, tzn. odnoszące się do każdej szkoły wyższej – i do uniwersytetu, i do małej szkoły licencjackiej. Uniwersalne jest ono także w tym sensie, że znajduje zastosowanie w odniesieniu do każdego wniosku. Kryterium umożliwia analizę czegoś, co można nazwać statusem ontologicznym uczelni. Stosując to kryterium dowiadujemy się, czy i w jaki sposób szkoła realnie istnieje. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej | pl_PL |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | pl_PL |
dc.subject | Wskaźnik Dojrzałości Kadrowej Uczelni | pl_PL |
dc.subject | szkoły wyższe | pl_PL |
dc.subject | nauczyciele akademiccy | pl_PL |
dc.title | Wskaźnik Dojrzałości Kadrowej Uczelni (WDK): projekt rozwiązania problemu wieloetatowości i fikcyjnego istnienia szkół wyższych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wskaznik_Dojrzałosci_Kadrowej_Uczelni.pdf | Pełny tekst | 275.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.