Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/232
Document Type: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Title: | O akademickich „okrętach flagowych” i trójkątach Clarka |
Authors: | Malewski, Mieczysław |
Keywords: | uniwersytet; edukacja akademicka; okręty flagowe |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej |
Citation: | B. D. Gołębniak (Ed.), Pytanie o szkołę wyższą: w trosce o człowieczeństwo (pp. 90–104). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. |
Abstract: | Uniwersytet znalazł się w centrum uwagi opinii publicznej. O problemach współczesnego uniwersytetu, jakości akademickiej dydaktyki, kryteriach dostępu do edukacji na poziomie wyższym itd. dyskutują nie tylko pracownicy nauki i studenci, co byłoby rzeczą najzupełniej oczywistą. Całkiem nieoczekiwanie wypowiedzi o stanie uniwersytetu zaczęły zapełniać portale internetowe, a nawet szpalty gazet codziennych. Można odnieść wrażenie, że wiedza i wykształcenie stały się produktem pierwszej potrzeby i dobrem powszechnego użytku. Mniej krytyczny obserwator z entuzjazmem mógłby ogłosić, że oto szlachetna idea całożyciowego uczenia się materializuje się na naszych oczach, przybliżając nas do społeczeństwa wiedzy. W rzeczywistości sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/232 |
ISBN: | 978-83-89518-78-1 |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O_akademickich_okretach_flagowych_i_trojkatach_Clarka.pdf | Pełny tekst | 295.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.