Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/204
Document Type: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Title: | Przestrzenie i miejsca w krajobrazie dzieciństwa |
Authors: | Zwiernik, Jolanta |
Keywords: | przestrzeń; miejsce; przestrzeń instytucji edukacyjnych; dzieciństwo |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Citation: | T. Sadoń-Osowiecka (ed.), Miejsce, przestrzeń, krajobraz: edukacyjne znaki (pp. 13–38). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. |
Abstract: | Zarówno miejsce, jak i przestrzeń to pojęcia wieloznaczne, nasycone rozmaitymi konotacjami, ich źródeł można upatrywać w dyscyplinach reprezentowanych przez autorów, którzy stosują je w swoich analizach. W niniejszym tekście rozważania podjęłam z pozycji pedagoga, który szczególnym zainteresowaniem obdarza współczesne dzieciństwo. Jest ono społecznie skonstruowane i jako takie zlokalizowane w kulturowo waloryzowanych przestrzeniach, których potencjał edukacyjny dla wielu dorosłych nie jest oczywisty. Ujawnienie go oraz zaprezentowanie jego zróżnicowanych odcieni było głównym zamysłem towarzyszącym mi w pracy nad tekstem. Jego treścią będą różne odmiany miejsc i przestrzeni znaczonych obecnością dzieci, składających się na wielowymiarowy pejzaż współczesnego dzieciństwa. |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/204 |
ISBN: | 9788378652786 |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Przestrzenie_i_miejsca_w_krajobrazie_dziecinstwa.pdf | Pełny tekst | 584.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.