Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/197
Document Type: info:eu-repo/semantics/book
Title: Nowy profesjonalizm nauczycieli: podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju
Authors: Gołębniak, Bogusława Dorota
Zamorska, Beata
Keywords: profesjonalizm; refleksyjna praktyka; pedeutologia
Issue Date: 2014
Publisher: Dolnośląska Szkoła Wyższa
Series/Report no.: Praktyczność i Profesjonalizm;
Abstract: W niniejszej książce, inicjującej zaproszenie do nowego po/myślenia relacji teorii i praktyki w kontekście rozwijania profesjonalizmu nauczycieli, ponawiamy – w stosunku do ustaleń przyjętych między innymi w publikacjach: Zmiana edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność (1998), Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia z innymi w świecie edukacji (2008), artykułach Ku pedeutologii refleksyjnej – od „agresywnej pewności” do „łagodnej perswazji” (2001), Zamknięte i otwarte zmiany kultury szkoły (2012) – pytanie o istotę profesjonalnego działania w tym obszarze praktyki społecznej. Dokonujemy tego powrotu pewnej rewitalizacji dyskursu nie tylko z pozycji zdziwienia, że… tematyka ta ciągle nas interesuje (czy też jest ważna dla tzw. decydentów i podmiotów edukacji nauczycieli), ale przede wszystkim z uwzględnieniem nowych kategorii teoretycznych, wywiedzionych ze studiów literaturowych i, nade wszystko, konkretnych rozpoznań empirycznych w obszarze nauki o nauczaniu i nauczycielach.
URI: http://hdl.handle.net/11479/197
ISBN: 978-83-62302-74-1
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nowy_profesjonalizm_nauczycieli.pdfPełny tekst1.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons