Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/197
Document Type: | info:eu-repo/semantics/book |
Title: | Nowy profesjonalizm nauczycieli: podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju |
Authors: | Gołębniak, Bogusława Dorota Zamorska, Beata |
Keywords: | profesjonalizm; refleksyjna praktyka; pedeutologia |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Dolnośląska Szkoła Wyższa |
Series/Report no.: | Praktyczność i Profesjonalizm; |
Abstract: | W niniejszej książce, inicjującej zaproszenie do nowego po/myślenia relacji teorii i praktyki w kontekście rozwijania profesjonalizmu nauczycieli, ponawiamy – w stosunku do ustaleń przyjętych między innymi w publikacjach: Zmiana edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność (1998), Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia z innymi w świecie edukacji (2008), artykułach Ku pedeutologii refleksyjnej – od „agresywnej pewności” do „łagodnej perswazji” (2001), Zamknięte i otwarte zmiany kultury szkoły (2012) – pytanie o istotę profesjonalnego działania w tym obszarze praktyki społecznej. Dokonujemy tego powrotu pewnej rewitalizacji dyskursu nie tylko z pozycji zdziwienia, że… tematyka ta ciągle nas interesuje (czy też jest ważna dla tzw. decydentów i podmiotów edukacji nauczycieli), ale przede wszystkim z uwzględnieniem nowych kategorii teoretycznych, wywiedzionych ze studiów literaturowych i, nade wszystko, konkretnych rozpoznań empirycznych w obszarze nauki o nauczaniu i nauczycielach. |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/197 |
ISBN: | 978-83-62302-74-1 |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nowy_profesjonalizm_nauczycieli.pdf | Pełny tekst | 1.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License