Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/168
Document Type: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Title: | Dylematy andragogiki jako nauki |
Authors: | Kargul, Józef |
Keywords: | andragogika |
Issue Date: | 1994 |
Publisher: | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej |
Citation: | M. Marczuk (Ed.), Problemy i dylematy andragogiki (pp. 60–67). Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej |
Abstract: | „W całokształcie nauk pedagogicznych – pisze L. Turos – andragogika zajmuje miejsce szczególne: z jednej strony, rozwój jej jest uwarunkowany ich doświadczeniami poznawczymi, jest przez te doświadczenia inspirowany i wspomagany, z drugiej zaś realizuje ona własne zadania poznawcze, mające szerszy zakres niż problemy nauk pedagogicznych” [1]. Ta konstatacja zwolennika i propagatora andragogiki jako odrębnej nauki o wychowaniu człowieka dorosłego nie usuwa jednak szeregu dylematów, przed którymi staje każdy badacz problematyki człowieka dorosłego - co więcej, już w tym stwierdzeniu zawarty jest jeden z nich, a kilka innych rodzi się przy głębszej refleksji teoretycznej i metodologicznej. Swego czasu, w roku 1985 - zastanawiając się nad andragogika jako nauką – sformułowałem kilka pytań, które nazwałem dylematami. Myślę, że owe pytania – dylematy są wciąż aktualne i dlatego pozwalam je sobie jeszcze raz w tym miejscu przytoczyć. Zmieniona sytuacja społeczno-polityczna – odmienna od tej, która była w roku 1985 – spowodowała, że przed andragogika jako nauką pojawiają się jeszcze inne pytania. Niektóre mają również charakter dylematów, dlatego formułuję je w dalszej części tekstu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/168 |
ISBN: | 83-86172-02-9 |
Appears in Collections: | WZ DSW w Kłodzku – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dylematy_andragogiki_jako_nauki.pdf | Pełny tekst | 3.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.