Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/142
Document Type: Rozdział z książki
Title: Dziecko jako obywatel? Analiza podstawy programowej i wybranych programów wychowania przedszkolnego
Authors: Gawlicz, Katarzyna
Keywords: edukacja demokratyczna; podstawa programowa; programy nauczania; wychowanie przedszkolne
Issue Date: 2014
Publisher: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Citation: K. Gawlicz, P. Rudnicki, M. Starnawski, & T. Tokarz (Eds.), Demokracja i edukacja: dylematy, diagnozy, doświadczenia (pp. 129–153). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Abstract: „Nie można tylko mówić o demokracji, trzeba ją praktykować” – głosi hasło zamieszczone na okładce broszury zatytułowanej Democracy in Kindergartens, why? (Demokracja w przedszkolu, dlaczego?) (DAK, b.d.). Publikacja ta jest podsumowaniem kilkuletnich badań w działaniu prowadzonych przez personel przedszkoli w Norwegii, Szwecji, Danii i Wielkiej Brytanii, zainteresowany przeobrażeniem swoich placówek w miejsca w większym stopniu demokratyczne: takie, w których (między innymi) poważnie słucha się głosu dzieci, uwzględnia ich opinie, pozwala się im na podejmowanie decyzji, dokonywanie wyborów, branie odpowiedzialności – innymi słowy, miejsca, w których dzieci traktowane są jak obywatele.
URI: http://hdl.handle.net/11479/142
ISBN: 978-83-62302-84-0
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dziecko_jako_obywatel.pdfPełny tekst498.35 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons