Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11479/137
Document Type: Rozdział z książki
Title: „Wielki Przegrany Wspołczesności”. Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia
Authors: Nowak-Dziemianowicz, Mirosława
Keywords: kształcenie nauczycieli; pedeutologia
Issue Date: 2008
Publisher: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Citation: Paweł Rudnicki, Barbara Kutrowska, & Mirosława Nowak-Dziemianowicz (Eds.), Nauczyciel: misja czy zawód? Społeczne i profesjonalne aspekty roli (pp. 129–162). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Abstract: W prezentowanym tekście pragnę przedstawić współczesnego nauczyciela w kontekście przesądzających o jego profesjonalnym przegotowaniu koncepcji kształcenia, sposobów rozumienia jego zawodowej roli oraz wiedzy i kompetencji na role te się składających. Przywołam dwa konteksty – teoretyczny i praktyczny, konteksty współobecne, powiązane ze sobą, nierozłączne. W kontekście teoretycznym przedstawię współczesne spojrzenie na wiedzę i kompetencje nauczyciela, funkcje tej wiedzy oraz jej związek z problemami miejsca i czasu, w jakim toczą się procesy edukacji. W kontekście praktycznym dokonam charakterystyki obecnego sposobu kształcenia nauczycieli, jego umocowań prawnych. Te wątki potraktuję jako wprowadzenie do prezentacji nowej, autorskiej koncepcji kształcenia nauczycieli. (...)
URI: http://hdl.handle.net/11479/137
ISBN: 978-83-89518-87-3
Appears in Collections:WNP – Publikacje i manuskrypty

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wielki_Przegrany_Wspolczesnosci.pdfPełny tekst428.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.