Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11479/137
Document Type: | Rozdział z książki |
Title: | „Wielki Przegrany Wspołczesności”. Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia |
Authors: | Nowak-Dziemianowicz, Mirosława |
Keywords: | kształcenie nauczycieli; pedeutologia |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej |
Citation: | Paweł Rudnicki, Barbara Kutrowska, & Mirosława Nowak-Dziemianowicz (Eds.), Nauczyciel: misja czy zawód? Społeczne i profesjonalne aspekty roli (pp. 129–162). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej |
Abstract: | W prezentowanym tekście pragnę przedstawić współczesnego nauczyciela w kontekście przesądzających o jego profesjonalnym przegotowaniu koncepcji kształcenia, sposobów rozumienia jego zawodowej roli oraz wiedzy i kompetencji na role te się składających. Przywołam dwa konteksty – teoretyczny i praktyczny, konteksty współobecne, powiązane ze sobą, nierozłączne. W kontekście teoretycznym przedstawię współczesne spojrzenie na wiedzę i kompetencje nauczyciela, funkcje tej wiedzy oraz jej związek z problemami miejsca i czasu, w jakim toczą się procesy edukacji. W kontekście praktycznym dokonam charakterystyki obecnego sposobu kształcenia nauczycieli, jego umocowań prawnych. Te wątki potraktuję jako wprowadzenie do prezentacji nowej, autorskiej koncepcji kształcenia nauczycieli. (...) |
URI: | http://hdl.handle.net/11479/137 |
ISBN: | 978-83-89518-87-3 |
Appears in Collections: | WNP – Publikacje i manuskrypty |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wielki_Przegrany_Wspolczesnosci.pdf | Pełny tekst | 428.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in oPUB are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.